Traditioner

Årets gang i institutionen

Traditionerne i institutionen er vi i gang med at opbygge. Vi samarbejder med institutionens bestyrelsen at afholde Sankthansfest om sommeren og en høstfest først på efteråret.

Julearrangementer har vi ligeledes. Her er der tale om et julehygge arrangement for forældre i både vuggestuen og børnehaven ligesom de største af børnene vil gå Luciaoptog gennem huset om morgenen på Luciadag.

Årstidens gang følges i institutionen og det betyder, at børnene laver pynt til de forskellige helligdage såsom påske, halloween og jul. Børnene arbejder ligeledes med de 4 årstider, hvor de lærer at genkende årstidernes skifte og særkende.

Sådan fejrer vi fødselsdag

Fødselsdage i Sandgården fejres på følgende måde:

Fødselsdagen fejres på stuen, med deltagelse af stuens børn og personale.

Der hænges en seddel om med info om, hvem der har fødselsdag

Vi fejrer barnet i institutionen i forbindelse med formiddagsmaden eller samlingen om formiddagen.

I børnehaven må barnet medbringe 1 ting spiseligt til hvert barn eksempelvis 1 bolle, noget frugt eller et lille stykke kage til hver. Der serveres vand dertil. I vuggestuen må barnet ligeledes medbring én ting såsom frugt, ostehaps eller lignende.

Vi synger fødselsdagssang, tænder lys i vores fødselsdagstog og måler hvor højt barnet er blevet.

Der tages billeder til barnets bog

Barnet får en lille gave fra børnehaven. I vuggestuen er der ikke gaver. Her fylder fejringen af barnet.

Forældrene bedes koordinere fødselsdagen med personalet i god tid forud for fødselsdagen.