Samarbejdspartnere i Sandgården

Samarbejdet omkring børn der i perioder kan have særlige behov

Et fremragende samarbejde med de tværfaglige instanser, som vi har mulighed for at benytte, når vi oplever behov for dette, kendetegner Sandgården.

Herunder kan I se hvem vi samarbejder med.

• PPR – talepædagoger og psykologer if. skolestart
  • Center for Børn og unge
  • Børneterapeutisk Team
  • Indsatsteamet
  • Sprog og integration

Formaliseret overgangs struktur i samarbejdet med Sofiendalsskolen

Forskningen viser, at det er vigtigt med en god overgang fra børnehave til skolen for at børnene trives i den nye hverdag.

I skoledistrikt Sofiendal omfatter det blandt andet besøg på Sofiendalsskolen forud for skolestart samt overgangssamtaler i form af dialogmøder omkring jeres barns opstart i skolen.

Du kan læse mere om vores samarbejde, som bliver justeret 1 gang om året, via dette link.

Børn der ikke skal gå på Sofiendalsskolen får også tilbud om at besøge deres kommende skole sammen med børnehaven. Dette tilrettelægges sammen med skolen og jer forældre.